понеделник, 26 март 2018 г.

Мамината торта "Гараш"

Много популярна навремето, тази торта се водеше най-скъпата. Ами с толкова орехи, масло и яйца за тогава си е била направо разкош. Сегашните нямат нищо общо с нея. Че на няколко блата, че с кокосови стърготини или яки, ганаш и т.н. В старите тефтери ще я откриете по съвсем различен начин. Продукти: 250 гр. масло/ 2 пакетчета/ 7 яйца на стайна температура 300 гр. захар/ може и пудра/ 2 с.л. какао 3 ч.ч. фино смлени орехи Приготвяне: Отделят се жълтъците от белтъците. Белтъците се рабиват на твърд сняг. Отделно се разбиват маслото, после захарта и един по един жълтъците. Накрая се слага какаото. Отделяме 1/3 от тази смес за измазване. Към останалата внимателно добавяме белтъците и орехите с леки движения, да не спадне блатът. Изсипва се в тавичка с диаметър 20 см. върху хартия за печене и се пече на 170 градуса до суха клечка. Оставя се да изстине. Получава се само един блат, който не се реже! Измазва се с отделения крем и украсява с пече ни орехи. Помните ли навремето ка украсата беше с вилица? Точно така я направи и мама :) Цялата торта, разбира се, не стигна до снимка! Да ви е сладко!

4 коментара:

  1. Чудесна е мамината торта :)
    Разкош е точно с тези продукти, без разните
    му добавки!
    Гуш!

    ОтговорИзтриване
  2. Траянче, помня тази рецепта. Даже веднъж от лакомия изядох 2 парчета и после ми беше лошо. Сега, благодарение на теб, ще взема да я направя на моите деца :)

    ОтговорИзтриване
  3. Траянче,
    имам и аз една такава рецепта за торта Гараш.Не съм я правила много отдавна, но знам,че беше много вкусна.Може и същата като твоята рецепта да е .Спомням си,че блатът беше с много орехи и яйца и точно така се правеше - крем и блат.Старите рецепти според мен са много по - хубави и по - интересни от новите.Имах идея и аз скоро да направя тази торта.Благодаря за подсказката.
    Поздрави и лека и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  4. Неустоима е! Траянче, аз тази с единият блат май не я помня. Позната ми е само онази, която се пече на платки. Прекрасна е и в тази си версия! Гараш е от любимите ни торти, която никога не изчакваме да стегне:))) Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, Вашето мнение е ценно за мен! Така че не се колебайте да го споделите:)